Tenerife 2019

24 maart 2019 - Playa de las Américas, Spanje

Kleine update. Onze reis naar fuertaventura ( canarische eilanden) verliep toch een beetje anders dan verwacht.  Kort door de bocht, hadden we een vertraging van 6 uren en kregen met z'n vieren een kleine 400 euro pp terug als compensatie. Dat is een leuk begin voor onze reis naar tenerife. De voorbereidingen zijn in volle gang.  Koffers staan klaar.  Brisca gaat logeren in enschede bij haar tante trijntje en nog een paar dagen naar het honden hotel.  Zonnebrilletje, bikini en haar tasje staan al klaar. Wel zal ze haar vriendje Max erg gaan missen. Morgen nog een keer goed spelen en dan afscheid nemen.

Nou het begint weer goed. Ken je dat? : de koffers van ons op een karretje. Een kleine handbagekoffer van mariette gaat schuiven op de loopband naar boven, en ja hoor de hele bende gaat schuiven en duvelt op de band en... je raad het al de band loopt door ik lazer over de hele zooi heen. Het zelfde begin als fuertaventura. Wat volgt nu??

Vertraging!!!

We taxien eindelijk naar het vertrekpunt en het karretje dat ons in positie moet brengen krijgt de koppeling niet los. .wachten op de technische dienst😣

Eindelijk 16.00 uur we vetrekken.

En nog extra wachten.....we zijn te zwaar!!! Er moeten radom 20 koffers uit. Een verassing of onze koffers de pineut waren om er tussen uit gehaald te worden. Spannend.

Band A6. Vol verwachting klopt ons hart.

Yeaaaa de eerste is binnen. De rest volgt gelukkig ook. Tis inmiddels donker als we naar de bus lopen. Weer wachten..

Hoe het wordt weten we nu nog niet. Pffff

Eindelijk we zijn er 21.30. Mariette en jan krijgen de kamer die voor ons bedoeld is ivm haar rolstoel. Wij krijgen hun kamer met het nieuwste slotsysteem. De kamer krijgen we nooit een keer open. Terug naar de receptie. De bewaking gaat mee. Ook hij krijgt het niet voor elkaar. Wat blijkt... gewoon een oud slot voor een passende sleutel. Pfff eindelijk onze vakantie begint. Koffer uitpakken en naar de pizza. We hebben inmiddels erg veel honger. We zijn inmiddels vanaf 08.30 uur onderweg. Na het eten nog even laveren over de boulevard en een kijkje bij een mega grote Hardrock caffe. Live muziek. We lopen uiteindelijk naar ons apartement en gaan in ons mandje. Welterusten

We zijn inmiddels gesetteld.  Er begint een routine te ontstaan:

Verse broodjes kopen we zelf beleg jam kaas eitje etc het kan niet op. Dit allemaal aan de rand van ons zwembad. Daarna laverend over de boulevard naar onze cappuccino. S'middags lekker boekje lezen zonnen en dom kiekn😄😄

Een cappuccino blijkt erg duur te zijn op Tenerife! Althans als je langs leuke winkeltjes komt😖 en dat gebeurd dus ook. Jan en ik rijden de rolstoel van mariette inmiddels over de straat, weg van de etalages en de verleidingen 😋.

Eten:

We zijn  er inmiddels achter dat de Mexicaan door ons niet op tripadvisor wordt geplaatst.  Véél te vet.  Bij  binnenkomt is er verrassend veel plek in tegenstelling tot de buuruitbaters. Hoe zou dat nou komen ?.😣

Een kopje koffie met appelgebak aan de kust. Jan van mariette schiet in de stress, appelgebakje kost €5.40!!

Gewoon een frisdrankje dus en wegwezen.

Morgen gaan Wieka en ik op de fiets naar Adjé.

Goedemorgen allemaal

We krijgen fotos door van mien skattie brisca. Lekker wandelen met trijntje en trijntje. Ik mis haar wel hoor en mis de lange wandelingen.

Ontbijten.  Jan en Mariette gaan las americas in om shirtjes te kopen.  Wij gaan fietsen huren en verkenningen de omgeving.  Tis mooi langs de kust.  Even een cappuccino met uitzicht over de zee en Tenerife, relaxed. We kopen toch nog een paar goedkope sandalen, staan goed en vooral ze zitten erg comfortabel. We zijn net op tijd om de fietsen weer in te leveren.  Je bent langer weg dan je denkt.

Terug naar het zwembad.

We hebben een nieuw tentje ontdekt. Eten is er prima.

We komen in het centrum per ongeluk in de carnavalsparade terecht. Leuk te zien hoeveel werk ze er van maken.

Morgen is er weer een dag. de laatste realiseren we ons. Maandag ( morgen dus😣😣) weer terug naar Nederland.  We vertrekken vroeg en moeten om 7.50 klaar staan.

Maar eerst wil mariette nog een keer afgedroogd worden met kaarten vanavond. Makkelijk en lekker eten dus vanavond dus een pizza. Heerlijk. Nog even van de sfeer en de temperatuur genieten.

Tot gauw in Nederland.

😚😚😎

1. Mariette:
    Ach wat leuk.
  2. Carin:
    14 maart 2019
    Véél plezier en een fijne vakantie samen
  3. Joke Demaj:
    Fijne vakantie samen
  4. Tulpie:
    16 maart 2019
    Brisca heeft naar haar zin, ze heeft vannacht heerlijk geslapen. ze ligt nu als een uitgestrekt matje op de vloer.
  5. Trijntje Gouma:
    16 maart 2019
    Heel veel plezier en hopelijk beter weer dan in Nederland
  6. Trijntje Gouma:
    17 maart 2019
    Het is toch wat met jullie,kunt beter met ons gaan.
    Hopelijk wel goede nachtrust gehad.
  7. Corina:
    20 maart 2019
    Ik zie dat jullie een reisblog bijhouden. Wat leuk om te lezen! We hopen dat jullie een goede vakantie hebben, zonder obstakels!
    Nog wel even dit, Max heeft volgens ons een beetje last van liefdesverdriet. Hij eet weinig en mist Brisca zijn speelmaatje. Maar hij moet het nog maar even volhouden😎
    Hartelijke Groet, Ben en Corina & Kids
  8. Joke Demaj:
    23 maart 2019
    Je kunt jullie ook niet alleen op pad sturen
    Volgende keer begeleiding meenemen 😉😂😂