De avonturen van Brisca

17 december 2017 - Wierden, Nederland

Nou, Brisca is inmiddels twee weken bij ons. We hebben het zoals dat bij een pittige pup gaat,al het nodige te verduren gehad.

De fokker gaf voor de eerste nachten het advies om haar in een doos naast ons bed te zetten. Nou dat heb ik geweten!

Eerst uiteraard piep piep, daarna janken en daarna alsof het niet opkan joelen als een wolf. Ik stop dus mijn hand in de doos. Geen goed plan; ze heeft een ladder ontdekt;.... mijn arm!!

Het is inmiddels 01.00 uur ik besluit om naar beneden te gaan. Wieka slaapt op haar goede oor en hoort absoluut niks en bevindt zich in dromenland.

Ik wil spelen lijkt ze te zeggen. Ik probeer door totaal niet te bewegen haar rustig te krijgen. Nou probeer DAT maar eens. Vlijmscherpe tandjes doorboren mijn handen polsen en kuiten. eindelijk om ca 03.00 uur zijn we beiden in een hazenslaapje terecht gekomen. Wieka heeft me toch gemist blijkt want ineens was het licht en de tv uit. Om 05.30 moet ze plassen. Ik sta dus met mijn blote kakkers in de ochtendjas in de vrieskou. Dit zal zich een aantal keren herhalen voordat Wieka definitief ook beneden is. Wat een nacht!