Abel tasman

20 februari 2017 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Onderweg naar abel tasman
We hebben een nacht in de plaats Franz josef geslapen. Niet overal hebben we goede wi fi ontvangst. Dat is lastig. De nacht was niet helemaal ongevaarlijk. Na alle wilde ervaringen over de zeer kleine gravel paadjes in de bergen, was het niet ondenkbaar dat ik zou gaan dromen. Precies in de muur waar in lag te slapen was een schuifluik een soort vide met een opening naar beneden. Dus luik goed dicht gedaan en gebarricadeerd. Gelukkig ik ben wakker geworden in bed. Wieka en Trijntje waarmee op een kamer sliep snurken allebij. Oordopjes in en hopen op een goede nachtrust. Gelukt. Snel douchen en een kort ontbijt en we gaan op weg. Het landschap wordt steeds groener. De bergen blijven majestueus. De rit duur in totaal ca 6 uren. Een paar stops en versnaperingen. Het laatste stukje het is nu 03.30 uur Nederlandse tijd. We hebben om 00.00 uur felicitaties aan Rick overgebracht per whatsapp. Uit volle borst zingen we happy birthday voor hem en sturen de opname ook per whatsapp. Zodra we bij een wifi zijn wordt alles verstuurd. Als het goed is wordt er een ontbijt aan de deur bezorgt om 07.00 uur Nederlandse tijd. Hoop dat het wordt gewaardeerd. Gefeliciteerd jongen met jouw 36 jarige verjaardag.
Langs de kant van de weg ontdekken we een boomgaard met fruit, jam etc voor ons ontbijt nemen we een paar potten en blauwe bessen mee. Puur natuur moet je maar denken zo van het land.
We zijn aangekomen bij ons huisje. Het blijkt een huis te zijn!! Boven op de berg met een prachtig uitzicht over de tasman zee. Adembenemend mooi. Allemaal een zeer ruime slaapkamer. De living is beduidend groter dan onze eigen woonkamer. Prachtig terras