Takaka

22 februari 2017 - Takaka, Nieuw-Zeeland

Dagje naar Takaka
De ochtend doen we het rustig aan. Lekker vakantie lummelen.
Vanmiddag gaan we naar Takka. Als we na een betoverende rit naar beneden door de golden bay gaan, komen we in een hippie dorpje terecht. Het is net of de tijd hier heeft stilgestaan. Rasta types en pease types. De meiden gaan de talloze winkeltjes binnen. Gewoon snuffelen. In een winkel blijven ze wel erg lang hangen. Als ik de tekst boven de winkel lees slaat me de angst om het hart ( haha) “ jewelry”
Als ze eindelijk naar buiten komen blijkt het een winkeltje te zijn van een vrouw die al 27 jaren in new zealand woont. Vond het geweldig om weer even met Nederlandse meiden te keuvelen.
Ik zit al die tijd op een bankje in de zon te luisteren naar een gozer die liedjes uit zij hart zingt. Een paar meiden dansen er helemaal uit hun bol vrolijk en ongegeneerd op los. Geweldig om te zien. Gewoon schijt aan alles en iedereen. Doen wat je voelt op dat moment. Gaaf om zo te kunnen leven.
Honger en vooral dorst. Dus we gaan even een tentje binnen om iets te eten en te drinken. Lekker.
Even tanken en we gaan terug naar huis. Mooie omgeving en stijl omhoog. Fantastische vergezichten ik heb wr een paar fotos van gemaakt.
De dag is dan alweer voorbij. Het weerbericht op tv. We moeten wel weten wat het ons morgen brengt. Mooi weer dus we beslissen om een dagje strand on te lassen. Alleen morgen nog en dag gaan we vliegen naar wellington. Onze laatste dikke week gaat dan alweer in.

1. Trijntje Gouma:
    25 februari 2017
    Ja jullie laatste week alweer, wat gaat het toch snel. Mooie foto"s weer, geniet er nog maar even lekker van